A legmegbízhatóbb autók listája 2020-ból

használt autó WhaCar? megbízhatóság

A WhatCar? magazin minden évben széleskörű kutatást végez a brit autósok körében, hogy kiderítse, melyek a leginkább illetve legkevésbé megbízható modellek az autópiacon. A lap nemrég összesítette az öt évesnél fiatalabb kocsikról kialakult 2020-as eredményeket.

A havilap kérdőívén ezúttal is a megszokott kérdések szerepeltek: milyen műszaki hibák voltak a válaszadó kocsijával ez elmúlt évben, mennyi idő alatt sikerült ezeket megjavíttatni, mennyiért. Csaknem 13 ezer olvasó küldte el válaszait, melyekből a WhatCar? összeállította a tavalyi év megbízhatósági statisztikáját, melyben 31 autógyártó összesen 175 modellje kapott helyet. A magazin tizenkét kategóriába sorolta be a különböző típusokat. A WhatCar? egy úgynevezett megbízhatósági indexszel jellemzi az egyes modelleket és márkákat, mely a fiatal autóknál csak kevés márka, kevés modell esetében csúszik 90% alá.

Márkaösszesítés

A legmegbízhatóbb márka, csakúgy, mint tavaly, a Lexus volt, viszont a második helyről a harmadikra csúsztatta a Toyotát a Mitsubishi. A három japán után kiszámíthatatlanul keveredve jönnek európai, koreai és japán márkák: Mini, Skoda, Hyundai, Kia, Honda, majd a tizedik helyen holtversenyben a Mazda és a BMW.

A középső tízben is teljes káoszban jönnek sorra a brandek. Alfa Romeo, Fiat, Subaru, Dacia, Suzuki, Citroën, Volvo, Ford, Seat és Volkswagen a sorrend. A lista végén aztán jön pár meglepetés. A sorrend: Jaguar, Audi, MG, Porsche, Peugeot, Mercedes (nagyon lecsúszva), Nissan (japán márkaként a rangsor végén kullogva), Vauxhall (ami a kontinentális Opel brit megfelelője), Tesla és Renault - de még a Renault márka indexe is 87,6%-os. A lista legvégén, borzasztóan lecsúszva, 78,2%-os indexszel a Land Rover szégyenkezik.

Kis és kompakt tömegmodellek

A brit magazin meglehetősen sajátságos rendszerben kategorizálta be az egyes modelleket, mi inkább összevonunk néhány csoportot, így tömbösítve mutatjuk be a legmegbízhatóbb és a legtöbb gondot okozó típusokat. A kis és kompakt tömegmodellek között 100%-os lett a nálunk nem kapható Skoda CityGo (de testvérmodellje, a VW Up is kiváló, 99,4%-os elégedettségi indexszel büszkélkedhet), a Toyota Aygo és a Ford C-Max. 99% felett végzett a Suzuki Swift, a Hyundai i20, a Dacia Duster és a Honda Jazz.

A Mazda CX3 98, a benzines Octavia 97,5%-os indexe is dicséretes. A francia kocsik jellemzően a középmezőnyben szerepeltek, se kiemelkedően jó, se nagyon rossz típus nem volt közöttük a tulajdonosi visszajelzések szerint. A Suzuki Vitara megbízhatósági indexe 92,8%, ami ha nem is kiemelkedően jó érték, de egyértelműen a megbízható kocsik közé sorolja a hazai piac nagy kedvencét. Meglepetés viszont az Ignis és a Dacia Sandero 85,9%-os, a kiskocsik között legalacsonyabb indexe.

Nagy családi tömegautók, szedánok, egyterűek, SUV-ok

A nagyobb Fordok, Mazdák, VW-modellek, Kiák jellemzően magas pontszámot értek el, megbízható autóknak tűnnek. A Skoda Superb benzines példányai kiemelkedően jól, 98,3%-os indexszel végeztek, a dízelekkel több volt a gond. A francia kocsik közül ebben a mezőnyben a PSA-modellek átlagosak, a Renault-k inkább átlag alattiak. Az öreg Seat Alhambra 70,8%-os indexével nagyon rosszul teljesített.

Prémiumautók

Az összetett technikájú kocsik a sok pénzükért joggal a kényességig igényes tulajdonosaik mellett nemigen tudnak a legjobb tömegautókéhoz hasonlóan magas pontszámot elérni. 95% feletti indexszel így is kiemelkedik a sorból a Porsche Macan, az Alfa Giulietta, az Audi A3, a BMW X1 és X3, az 1-es, az eggyel ezelőtti 3-as és az 5-ös, a 2016-ban kifutott Mercedes E-osztály (az új nem szerepelt ennyire jól), a Mini Countryman valamint a Volvo XC40 és V60.

Az Audi A4 és a Mercedes C-osztály 90% alatti indexe még elfogadható, bár kissé meglepő eredmény. Kiemelkedően gyengén teljesített a Range Rover Sport és a Land Rover Discovery illetve Discovery Sport, 74,2 illetve 77 illetve 73,1 százalékos indexszel. A citrom-díjasok nagy meglepetése az Audi A6, 70,6%-kal, igen változatos, bármire kiterjedő meghibásodásokkal.

Hibridek és villanyautók

A részben vagy egészben villamosított hajtásláncú kocsikat ebben a felmérésben még külön kezelte a magazin - kíváncsian várjuk, mikor jön el a pillanat, amikor a hibridek és elektromos autók már annyira a mainstream részévé válnak, hogy nem lehet őket leválasztani a hagyományos technikájú autókról. Ebben a körben a legjobban a Toyota és a Lexus hibridjei, a tisztán elektromos kocsiknál a Tesla Model 3-asok szerepeltek, de a többi modell se nagyon bukott be 95% alá. A kategória egyetlen igazi vesztese a 2014 utáni Tesla Model S és a kínai, az olcsó (nálunk nem kapható), de ezek szerint nem igazán kiforrott MG ZS villanyautó, 85,7 és 89,4 %-kal. A nagy Teslák főként a karosszériával, utastérrel kapcsolatos problémák miatt kerültek szervizbe, de valamennyi meghibásodott autó mozgásképes maradt a hibával együtt is és gyorsan meg is javították őket. Az MG-k viszont, ha már elromlott bennük valami, rögtön meg is álltak, ráadásul a javítás is hetekig húzódott.

Játékautók: sportkocsik, kabriók, roadsterek

95% feletti indexet a sportmodellek között csak két BMW-nek sikerült szereznie: a 2-es kabrió és kupé változata valamint a 4-es kupé kapott ilyen magas értéket. A lista végén viszont nagy meglepetésre három Porsche csücsül: a 911, a Panamera és a Boxster is okozott bosszúságot a tulajdonosoknak.

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum