A legmegbízhatóbb használt autók

használt autó WhatCar megbízhatóság japán

A brit WhatCar? magazin idén is elkészítette nagyszabású felmérését az egyes autótípusok megbízhatóságára vonatkozólag. Az élen nincs meglepetés, három japán kocsi nyerte a megmérettetést, közülük is egy Toyota és egy Lexus továbbra is a műfaj bajnoka.

A csaknem 13 ezer autótulajdonos megkérdezésével készült kutatásban a szerkesztők összeraktak egy 50-es listát a legkevésbé szervizigényes, ötévesnél fiatalabb, 100.000 mérföldnél (vagyis 160 ezer kilométernél kevesebbet futott) kocsikról. A felmérésben részletesen kikérdezték az autósokat arról, milyen jellegű hibákat tapasztaltak járművükkel, mennyi ideig kellett nélkülözni a kocsit a javítás idejére illetve mekkora összeggel apasztotta pénztárcájukat az autó rakoncátlankodása. A válaszok alapján egy 0-100%-os skálán kapott értékelést az összes felmért modell. Az ötven legjobban teljesítő kocsi közül három is 100%-os, gyakorlatilag hibamenteségről tanúskodó értékelést kapott, de még a legrosszabb autó is elért 95,6%-ot a top 50 köréből. Az 50-es toplista elérhető a WhatCar? weboldalán, de vegyük sorra a megbízhatósági bajnokok azon modelljeit, amelyek gyakori szereplői a magyar használtautó-piacnak is!

A három százszázalékos típus, amelyeknél az első öt évben, első százezer kilométeren gyakorlatilag nem kell meghibásodástól tartani, a 2013 és 2019 között gyártott Toyota RAV4, a ma is aktuális Lexus RX és a 2008 és 2015 között gyártott Honda Jazz. Egy kompakt szabadidőautó, egy prémium SUV és egy nagyon praktikus, takarékos, ma már sokak számára elérhető, minőségi kisautó: igazából csak ez a három modell lefedi az autóvásárlók igényeinek jelentős részét. Akinek első a megbízhatóság, ne is menjen tovább: ebből a három japán kocsiból ki is választhatja, ami méretben, árban, teljesítményben, presztízsben megfelel annak, amit keres.

A Toyota Yaris és a Lexus NX a következő kettő a sorban, egy újabb kisautó és a RAV4 magasabb presztízsű változata. Európa csak a hatodik helyen tud belépni a versenybe, de itt rögtön egy olyan modellel, ami nagyon is fontos szereplője az árérzékeny magyar piacnak: a Dacia Duster 99%-os értékelést kapott. Hibalistáján csak apróbb tételek szerepeltek, ezek mindegyikét egy nap alatt, garanciálisan hárította el a márkaszerviz.

Nálunk kevésbé releváns modellek jönnek a sorban: Skoda CitiGo, Mini Countryman majd újra két Lexus, az IS és a CT ma is kapható modelljei, 98,4 és 98,3%-os indexük még mindig magasan átlag feletti. És őket megint egy Toyota követi: a Corolla hibrid változata. Itt azért már kicsit feketedik a kép: bár az összesített eredmény még mindig impozáns, a felmérésben részt vett hibrid kompakt Toyoták 5%-a hibásodott meg és a jelentett hibák (akkumulátorprobléma) minden esetben mozgásképtelenséget okoztak, majd legalább egy hét javítást igényeltek. De legalább a garanciaidőn belül következtek be, a tulajdonosnak nem okoztak extra költséget.

BMW X1, VW Up!, benzines Skoda Superb és Mercedes GLA jön a sorban: mind 98-98,1%-os index-szel. A felmerült hibák többsége nem okozott mozgásképtelenséget és egy napon belül javítható volt.

Bőven ajánlható, nálunk is népszerű modell még a lista végéből a Skoda Karoq, a Volvo XC40 (mindkettő benzinmotorral), a hibrid Hyundai Ioniq és a 2019-ig gyártott Toyota Auris. Talán meglepő, de a Ford Mondeo (bármelyik motorral) is nagyon ajánlható fiatal használt autó a maga 24. helyezésével, 97,2%-os indexével. Ez egy kurrens, használtan olcsón megkapható de a tovább értékesítésnél is kellően piacképes kocsi, klasszikus, nem SUV-os építése folytán nagy tempónál is jó fogyasztással, mégis bőséges helykínálattal.

A rangsor közepére került a Suzuki SX4 S-Cross, melynek egyes példányai ugyan egy hétnél is tovább álltak valamelyik angol szervizben, de a kocsi még így is nagyon megbízhatónak mondható.

Az olasz autók szerelmesei a 27. helyre rangsorolt Alfa Giuliával megkaphatják, amire vágynak; csodás latin dizájn, kevés hiba, azok is mind garanciálisan javítva a kocsik első öt évében. A kifutó benzines Opel Mokka a 30., a Skoda Fabia a 31. helyre került: gyakori szereplői a hazai használtautó-piacnak, ezek szerint kevés kockázattal. Az első villanyautó a listában a Jaguar I-Pace, de ezt inkább csak az érdekesség kedvéért említjük, hazai jelentősége minimális.

Igazi tömegmodell viszont a Ford Focus, amely benzinmotorral nem sok problémát jelent a tulajdonosnak. A kifejezetten dízelmotorral említett típusok közül a Volvo XC40 és a Skoda Karoq jelenik meg a listában, a 38. és 39. helyen. Bár a 96,3%-os indexük nem jelent extrém kockázatot, azért elgondolkodtató, hogy mennyire hátra szorultak a dízelek a megbízhatóságban!

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum