Akik a legelégedettebbek a választott márkájukkal, azok a legelégedettebbek a márkaszervizekkel is

márkaszerviz független szerviz felmérés elégedettség hasznos

A Lexus-vásárlók nem csak az autójukkal elégedettek kiemelkedő mértékben, hanem a márkaszervizekkel is, egy autós magazin felmérése szerint.

A brit What Car? magazin 18 ezer autóst interjúvolt meg arról, mennyire elégedettek a szervizzel, ahová autójukkal járnak a kötelező karbantartásra és javításokra. 29 márka szervizhálózata vizsgázott le ebben a közvéleménykutatásban, melyben az elvégzett munka minősége, a kapott szolgáltatás ár-érték aránya mellett a szervizek személyzetének udvariasságára is rákérdeztek a szerkesztők. A brit kutatás természetesen nem képezhető le teljes egészében a magyar piacra. Viszont mivel a nagy márkák importőre mindenhol nagyjából hasonló üzemeltetési feltételeket szabnak a velük szerződésben álló márkakereskedések, márkaszervizek számára, az eredmény azért számunkra is irányadó azzal kapcsolatban, hogy melyik márka hivatalos javítóhálózatától mire számíthatunk. A magazin a független szervizekkel való elégedettségre is rákérdezett, mert kíváncsiak voltak, hogy ha az autós a kötelező karbantartások időszaka után, a garanciából kiöregedett kocsit máshová vitte, jobb szolgáltatást, jobb munkát, jobb ár-érték arányt talált-e a pénzéért a hivatalos szervizhálózaton kívül. A kutatásban a húszévesnél nem idősebb autókat vizsgálták.

A márkaszerviz-elégedettségi verseny győztese a Lexus. Az eredmény nem meglepő, hiszen a Toyota által 1989-ben létrehozott prémiummárka hagyományosan igen jól, általában a legjobban szerepel a termékelégedettségi, megbízhatósági felméréseken és a márkahűséget vizsgáló kutatásokban is. Ha egy autó eleve jó, megbízható, nemigen romlik el, érthető módon a márkaszervizekben is nehéz csalódni a tulajdonosoknak. A What Car? által a felmérés eredményéből képzett elégedettségi index egészen elképesztő módon emelkedik ki a sorból: 94,1% a Lexus eredménye, 91,8% az őt követő Subarué és innen kismértékű, csaknem egyenletes csökkenéssel jönnek a számok a sereghajtókig.

Helyezés Márka Elégedettségi index
1. Lexus 94.1%
2. Subaru 91.8%
3. Honda 91.3%
4. Suzuki 90.6%
5. Volvo 89.7%
5. Toyota 89.7%
7. Skoda 89.2%
8. Kia 89.1%
9. Peugeot 88.9%
10. Hyundai 88.2%
11. Citroen 87.7%
12. Mini 87.1%
13. Alfa Romeo 86.9%
14. Volkswagen 86.6%
15. Dacia 86.4%
16. Ford 86.2%
17. Fiat 86.1%
18. Seat 86.0%
19. Jaguar 85.9%
20. Mazda 85.6%
21. BMW 85.4%
21. Vauxhall (Opel) 85.4%
23. Mitsubishi 85.2%
24. Nissan 84.5%
25. Porsche 84.1%
26. Renault 83.7%
27. Mercedes-Benz 83.5%
28. Audi 83.3%
29. Land Rover 82.7%

A ranglista első négy helyét japán márka foglalja el. A szerkesztők szerint a Subaru, Honda, Suzuki tulajdonosok nem is elsősorban a szervizek jó ár-érték aránya, hanem az elvégzett munka minősége és a műhelyek profi ügyfélkezelése miatt elégedettek a hivatalos javító-karbantartó hálózattal.

A sor végére kerülőknél más a helyzet. Az utolsó három márka, a Mercedes, az Audi és a Land Rover ügyfelei elsősorban a rossz ár-érték arányra, a magas költségekre panaszkodtak. A 29-es listában 26. helyre szorult Renault-nál viszont sokkal inkább a munka minőségével és az ügyfélkezeléssel volt probléma, kevésbé az árral.

Első gondolatra talán meglepő módon a független szervizekkel való általános elégedettség magasabb volt a megkérdezett autósok körében, mint a márkaszervizek esetében. Míg a hivatalos hálózatok szervizeinek átlaga 87,1%, a függetleneké már 92,6% volt és egyáltalán nem volt márka, ahol az ügyfelek véleményéből 90% alatti érték jött volna ki ezekre a műhelyekre. Ugyanakkor, ha jobban belegondolunk, az eredmény logikus: míg a márkaszervizek esetében az ügyfél többé-kevésbé kötve van egy közeli hivatalos műhelyhez, a karbantartás vagy javítás után pedig márkaszerviz-árat kell fizetnie, a garanciaidő letelte után már oda megy és ott javíttat, ahol akar illetve ahol a számára megfelelő kiszolgálást és árakat találja.

Helyezés Márka Elégedettségi index
1. Suzuki 95.8%
2. Lexus 95.0%
3. Citroen 93.9%
4. Honda 93.8%
5. Jaguar 93.6%
6. Mercedes-Benz 93.5%
7. Hyundai 93.2%
8. Volkswagen 93.1%
9. Mazda 93.0%
10. Audi 92.8%
10. Ford 92.8%
12. Mini 92.7%
12. Skoda 92.7%
14. Toyota 92.4%
14. Volvo 92.4%
14. Kia 92.4%
17. Alfa Romeo 92.3%
18. Porsche 91.9%
19. Land Rover 91.8%
20. Nissan 91.7%
21. Peugeot 91.6%
22. BMW 91.5%
22. Seat 91.5%
24. Vauxhall (Opel) 91.2%
25. Renault 91.1%
26. Fiat 90.7%

Ebben az összesítésben inkább az az érdekes, mennyit tudtak előreugrani a rangsorban azok a márkák, ahol a márkaszervizekkel nem voltak elégedettek az ügyfelek. Ebben a versenyben a Mercedes ért el kétes értékű győzelmet: a nem-márkaszervizek listájában 21 hellyel feljebb végzett a márka, vagyis ahogy kikerülnek a garanciális kötelmek alól a tulajdonosok, egyből boldogan viszik az olcsóbb független szervizekbe a Mercijüket.

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum