Egy használt, a garanciális időszakból kifutott autóval sem kell azonban nélkülözni az assistance-szolgáltatás biztonsági védőhálóját. Vannak márkák, amelyeknél lehetőség van megfelelő szolgáltatási díj befizetése ellenében az assistance meghosszabbítására. Ennek feltétele azonban (érthetően és jogosan) az adott autó karbantartási tervének betartása, magyarul a szervizkönyv által előírt átvizsgálások és alkatrészcserék pontos, dokumentált betartása.
Vannak olyan assistance-szolgáltatók, amelyeknél közvetlenül is lehet szerződni. A legismertebb ilyen szolgáltató a Magyar Autóklub, a Sárga Angyalok üzemeltetője, amelynél különböző szintű tagság (és nyilván különböző összegű tagsági díj) mellé különböző szintig ingyenes műszaki segítségnyújtás is jár. (Az Autóklub segélyhívószámát persze nem csak tagok hívhatják, ha leáll az autó valahol, de a nem-tagok számára a mentés, az esetleges cserealkatrészek lényegesen drágábbak.) Az Autóklub tevékenysége viszont Magyarország területére korlátozódik.
Ismert nemzetközi szolgáltató a EuropAssistance (amely mellesleg több márka hivatalos segélyszolgálatát is ellátja). Ők 15 évesnél idősebb vagy 300 ezer kilométernél többet futott kocsira nem vállalnak műszaki segélynyújtást. Náluk is éves díjjal lehet szerződni, amelynek összege alacsonyabb, ha csak belföldre, magasabb, ha külföldre is szól a biztosítás. Várjunk csak, tényleg, hiszen ez végülis egy biztosítás – akkor bizonyára a biztosítók is foglalkoznak ilyen szolgáltatással, nem? Dehogynem. Általában a Casco-biztosítás kiegészítése lehet az assistance, de az utazási biztosítások kiegészítéseként is gyakran találkozhatunk vele.
Egyvalami viszont nagyon fontos: bármilyen assistance-szolgáltatás is vonatkozik ránk illetve bármelyiket választjuk, érdemes a feltételekkel nagyon alaposan tisztában lenni. Az autó korára és futásteljesítményére vonatkozó korlátozások mellett tipikus kitétel például az anyagi kár átvállalásának megtagadása az autós hibájából bekövetkező műszaki hiba esetén, és ennek még tipikusabb alesete a félretankolás (gázolaj helyett benzint vagy fordítva) következményeivel kapcsolatos kártérítés megtagadása. Ezt azért nem árt tudni, mert ha mégis beütne egy olyan krach, amelyre nem vonatkozik a segítségnyújtási szerződésünk, a hiba elhárítása és az összes egyéb költség mellett még a feleslegesen kihívott műszaki mentés költségeit is ki kell majd fizetnünk.
Az assistance-szolgáltatások éves díjai 10000 forint alatt indulnak, de ennyiért még csak belföldre érvényes és erősen korlátozott szolgáltatást kapni; gyakorlatilag egy Magyarország területére érvényes trélerezés-biztosításról van szó. Ennek keretében annyiban érezhetjük biztonságban magunkat, hogy tudjuk: ha baj van, akár egy órán belül megérkezik a segítség, és ha banális hibáról van szó, akár tovább is tudunk menni, ha pedig nem, legalább „ingyen” beviszik autónkat a legközelebbi szakszervizbe. A komplexebb, akár csereautót is biztosító szolgáltatás drágább, de nem megfizethetetlen. Már 20000 forint alatt köthetünk olyan szerződést, amely szinte minden, műszaki hiba esetén felmerülő kellemetlenség terhét leveszi a vállunkról!