Érdekes új modellek a konnektoros hibrid kínálatban a használtpiacon

használt autó plug-in hibrid hasznos

A hazai használtautó-kínálatban egyre bővül a zöld rendszámozható autók listája, benne a tisztán elektromos kocsik mellett számos, a hazai, jellemzően egyautós használati modellhez jobban passzoló konnektoros hibrid modellel. Újabb és újabb modellek kopnak ki a nyugat-európai céges lízingszerződésekből és egyre bátrabb a másodpiaci amerikai autóimport is, amely olyan kocsikat hoz el a magyar vevőknek, amelyeket Európában soha nem kínáltak új autóként. Utóbbiak közül mutatunk be most három érdekes autót.

A Chrysler Pacifica PHEV egy hatalmas, öt méternél hosszabb, üresen is két és negyed tonnás minivan Amerikából. A típust nem sokan ismerik, aminek az a fő oka, hogy ez az autó valójában a négy generáción át, több márkanéven is világszerte sikerrel forgalmazott Voyager következő generációja lenne, de a gyártó valamiért úgy döntött, inkább egy másik, kevésbé ismert, kisebb, egészen más jellegű modell nevét adja neki. A Pacifica lett tehát az új Voyager. A Fiat-Chrysler konszern másik nehezen érthető döntése pedig az volt, hogy a kocsit nem hozta el az európai piacra. Pedig ez volt a világ első kisbusza (vagy nagy egyterűje - szemlélet kérdése), ami konnektoros hibrid hajtást kapott, Európában pedig pont akkor indult meg a plug-in hibridek igazi menetelése, amikor a Pacifica PHEV gyártása megkezdődött: 2017-ben. Így hát aki úgy dönt, az ő számára pont ez a hihetetlenül kényelmes, hosszabb utakon 3,6 literes V6-os benzinmotorjával is dízeles fogyasztású, rövidebb, akár 50-80 kilométeres utakon pedig 16 kWh-s akkumulátorával kizárólag elektromos üzemben is használható családi bálna a legmegfelelőbb autó, csak magánimportban vagy a használtpiacon szerezheti be. Az autó az európai műszaki előírásoknak való megfelelést biztosító minimális átalakítások után szinte új, legfeljebb pár tízezer kilométert futott állapotban 14-15 millió forinttól kapható már magyar, zöld rendszámmal - ennek minden előnyével együtt.

Az Opel Ampera a hazai használtpiac talán legsikeresebb konnektoros hibridje mind a mai napig. A kocsit és testvérmodelljét, a Chevrolet Voltot 2016-ig gyártották. Mivel időközben a Chevrolet kivonult az európai piacról, az Opelnél pedig elkezdődött a PSA-konszernhez csatlakozás rögös folyamata, a második generációs modell, a Chevrolet Volt 2 nálunk már ismeretlen maradt. Az Amperához hasonló méretű, hasonló jellegű szedánt csupán három éven át gyártotta a GM az USA és Kanada piacára, az első Amperáénál 20%-kal nagyobb akkukapacitású, hivatalosan egy töltéssel akár 135 km tisztán elektromos üzemre képes Volt 2 pedig mostanában kezd el beszállingózni magánimportban az európai használtpiacra. A 3-4 évesen, jellemzően igen csekély futásteljesítménnyel is már 20 ezer eurótól kínált szedán a plug-in piac érdekes színfoltja - bár hosszú távú megtartása a nem létező hazai szervizháttér valamint a rövid gyártási idő és a kis példányszám miatt várható alkatrész-ellátási nehézségek miatt kevéssé javasolt.

Kevésbé egzotikus, ellenben remek kialakítású utasterű, kiválóan használható és olcsó plug-in hibrid a használtpiacon a Ford C-Max kompakt egyterű zöld rendszámozható változata, az Energi. A kocsi a gyártó hibás piacfelmérése és többszöri kínos, utólagos fogyasztási adat-változtatása miatt sosem bírt népszerűvé válni Észak-Amerikában, de rövid forgalmazási ideje alatt a SUV-lázban égő Európában sem ért el nagy sikereket. Nálunk viszont most, használtan az egyik legvonzóbb családi plug-in hibrid. A 2013 és 2017 között gyártott modellben egy apró, mindössze 7,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor található, amely tisztán elektromos üzemben legfeljebb 30-40 km megtételét teszi lehetővé egy feltöltéssel a csaknem 18 mázsás autó számára. Ha az akku lemerül, a kétliteres szívómotor kezd el zümmögni és a kocsi hibridként, természetesen az automata váltó kényelmével, reálisan 6-7 literes fogyasztással használható, ami dízeles érték egy ekkora egyterűtől. A gyártás első évéből származó, amerikai piacos modellek esetében az ár kicsivel 3 millió forint felett indul, az európai modellek a 2015-ös gyártási évtől négymillió körüli induló ártól már elérhetők.

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum