Különböző generációk egyidősen: megéri a régebbi?

használt autó modellváltás árváltozás hasznos

Érdekesen alakul a használt autók ára illetve az egyes modellek értékvesztése a generációs évfordulókon. A frissebb modell persze mindig vonzóbb lehetőség, de ha megnézzük, mennyivel olcsóbban meg lehet kapni ugyanannyi idősen a régebbi, műszakilag akár az újjal közel azonos, gyakran pontosan ugyanazzal a motorral szerelt modellt, kiderül, hogy érdemes lehet elgondolkodni azon, kell-e nekünk tényleg az újabb generációs változat. De azért nem minden kategóriában igaz, hogy a régebbi olcsóbb.

A Suzuki Swiftet Magyarországon senkinek nem kell bemutatni. Az idei modell már az ötödik generációnak számít nálunk (de csak nálunk: más piacokon más-más típusokat hívott Swiftnek a gyártó). A jelenlegi változat 2017 óta van gyártásban. Nézzük, mennyibe kerül egy hároméves Swift, ha már az új modell, vagy ha még a régi!

Az 50000 kilométer alatt futott, az átlagos hazai éves futásteljesítménynek megfelelő vagy megkíméltebb eladó kocsik között meglepő módon alig jelent különbséget, hogy melyik szériába tartozik. Átlagosan van pár százezer forint differencia, de a modellek átlógnak egymás ársávjába. Menjünk vissza egy generációt: 2010-ben volt az előző generációváltás. Azt látni, hogy még ezek a tízéves kocsik is nagyon közel vannak egymáshoz árban: 1,5 millió forint környékén összemosódik a régi és az új generáció. Úgy tűnik, aki Swiftet akar, Swiftet akar: autót vesz, nem státuszszimbólumot.

Menjünk feljebb egy kategóriát: Opel Astra. A jelenlegi K-sorozat és a korábbi J-modell váltóéve 2015. A szerény hazai kínálat helyett a német piacot nézegetve kitűnik, hogy a 130 lóerő körüli benzines Astrák között 8-12 ezer euró körül fut a J-Astrák zöme, míg a K-sorozat példányai 12-14 ezer euró között szórnak! Extrém esetben tehát közel azonos futásteljesítményű, hasonlóan felszerelt, pár hónapot leszámítva egyidős, azonos teljesítményű és környezetvédelmi osztályú Astrát meg lehet venni 9 ezer és 13 ezer euróért is. És a J-Astra formájára igazán nem lehet azt mondani, hogy vállalhatatlanul öreg lenne.

Végül nézzünk egy igazi nagykocsit: Mercedes S-osztály. Ezeknél az autóknál igen durva az értékvesztés az első években és a modellváltás is nagyon le tudja húzni az árat. Egy státuszszimbólumnak nem tesz jót, ha még az előző sorozatból származó, első pillantásra is öregnek, lefutottnak látszó tárgy.

A jelenlegi Mercedes S-osztály már a hatodik abban a sorban, amelyet a W116-os modellel indított el a gyártó. A kocsi épp generációváltás alatt áll, a legújabb, W223 jelzésű típust szeptemberben mutatták be, induló listaára 32,5 millió forint (S350d). Persze induló listaáron nem szokás S-Mercit venni, a realitás inkább a 40-45 millió forint egy közepesen felszerelt példányért.

A kifutó modell 2013-ban érkezett, ekkor váltotta a W222 a W221-et. A váltás évéből a magyar használtpiacon nem találunk nagy választékot, de a német kínálatban az egyformán hétéves, 150 ezer kilométer körüli futással árult háromliteres dízel W221 és W222 között egyharmadnyi a különbség. 20000 euró, hétmillió forint körül szórnak a régebbi, 29 ezer eurótól indulnak az újabb modell példányai!

Az azonos (vagy közeli) évjáratból a régi és az új modell közül gyakran azért is érdemes a régit választani, mert az életciklusa végén járó modell kiforrott technikája mellé az utolsó sorozatok eladást segítő gazdag felszereltsége is társulhat. Vagyis ha a kifutó előző széria mellett döntünk, jó esély van rá, hogy ha nem is olyan friss megjelenésű lesz az autónk, megbízhatóbb és jobban felszerelt kocsit kapunk, akár pont ugyanazzal a motorral, mint ami az új modellben lenne - csak jóval olcsóbban.

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum