Mennyi a legolcsóbb belépőjegy egy használt, de használható elektromos autóba?

használt autó elektromos hibrid árak hasznos

Az elektromos mobilitás térnyerése szükségszerűen kiterjed a használt autók piacára is. A kínálati oldalon egyre nagyobb tömegben jelennek meg az újra cserélt, megunt, céges lízingből kikerült vagy ilyen-olyan okból elhasználódott villanyautók.

A keresleti oldalon pedig a környezettudatosság, a zöld rendszámos autózás előnyei, a bizonyos körülmények között a benzines vagy gázolajos autókénál kedvezőbb fenntartási költségek jelentenek egyre csábítóbb vonzerőt sok autóvásárló számára. Az elektromos autók tartósságával, megbízhatóságával, az akkumulátor elhasználódásával, javítása, cseréje költségével kapcsolatos kezdeti bizonytalanságokon már jobbára túlvagyunk, a technológia öregedésének kockázatát már évtizedes tapasztalat birtokában mérhetjük fel.

A kínálat bősége már egyenesen zavarba ejtő. Ma már a hazai piacon is ezres nagyságrendű, a nagy össz-európai keresőkben pedig több tízezres választékból lehet válogatni. Ma abban a kényelmes helyzetben van, aki használt villanyautót keres, hogy akár szín szerint is szelektálhat a népszerűbb típusok kínálatából.

A legalább négy személy szállítására képes, az autópályatempót is elérő elektromos autók belépő modelljei, a Citroen C-Zero, Peugeot Ion és Mitsubishi i-Miev hármasából kétmillió forintos büdzséből már könnyen lehet találni jócskán százezer kilométer alatt futott, legfeljebb 60-70%-ra degradálódott akkumulátor-kapacitású, tehát egy töltéssel 70-80 városi vagy 40-50 országúti kilométer megtételére még ma is alkalmas példányokat. Persze az a faramuci helyzet ma is fennáll, hogy ha csak rövid utakra, kis éves futásteljesítményre keresünk egy pici, 8-10 éves autót, a hasonló korú, állapotú benzines kisautókhoz képest ma is jóval magasabb vételárat nehéz lesz a nagyon alacsony kilométerköltséggel ledolgozni. Viszont ezekkel a kocsikkal is jár az ingyen parkolás a vírushelyzet után is, no meg a jó érzés, hogy nem terheljük fosszilis üzemanyag elégetésével a környezetünket.

A nagyobb, erősebb, komfortosabb, egy töltéssel akár száz kilométernél hosszabb útra is biztosan alkalmas elektromos autók árszintje persze jóval magasabb. A ma már időnként "első generációs" villanyautónak is nevezett, 30 kWh alatti kapacitású, reálisan száz-százötven kilométernél eleve nem nagyobb hatótávra tervezett első Nissan Leafek, a hatalmas utasterű Renault Fluence-ok és a kis Renault Zoék között 3-3,5 millió forint között sok szerencsével, négymillió körül már biztosan lehet jó állapotú és még ma is elfogadható akkukapacitású példányokat találni, de nagyon meg kell nézni, mit veszünk! A Renault-k akkumulátorának tulajdonjoga fontos tisztázandó kérdés (ezeket a kocsikat Európa sok országában lízingelt akkuval adták el), a Nissanok között pedig sok az Amerikából importált, gyorstöltési lehetőség nélküli kocsi, amelyeknél fel kell készülni arra, hogy minden töltés sokáig fog tartani. Négymillió körül lép be az egyszerű belterű de városi autóként jól használható Volkswagen e-Up! is a képbe, persze még az első széria kis, 18,7 kWh-s akkumulátorával és ennyiért már igazán jó állapotú elektromos Fiat 500-asok is találhatók a piacon. A nyolc éve gyártásba került BMW i3 első generációs példányai még innen is milliókkal magasabbról indulnak - úgy látszik, a prémium-felárat az elektromos autók korszakában is meg kell fizetni.

4-4,5 millió forintért használtan vonzó ajánlat a nagyon fiatal, még garanciális, 2-3 éves, csekély futásteljesítményű, újszerű négyajtós, négyüléses Smart EQ ForFour. 110-120 kilométeres hatótávjával, alacsony energiafogyasztásával és kis külméretei dacára egészen élhető méretű belterével kiváló városi és elvárosi autó, amely intenzív használat mellett képes lehet ledolgozni a mai legolcsóbb új kisautókénál nem sokkal magasabb vételárát.

Érdekes színfoltja a hazai kínálatnak a nemrég az országba érkezett pár tucatnyi, az importőrnél kiviteltől függően 3,5-4 millió forintért vagy havi bérleti konstrukcióban kínált, alig használt Bolloré Bluecar. A francia gyártó által autómegosztók által tervezett kétajtós, de négyszemélyes (vagy minifurgon-kivitelű) és kimondottan tágas kisautó utastere és komfortszintje spártai, a kocsi különleges akkumulátortechnológiája pedig vagy folyamatos töltést, vagy indulás előtt több óráig tartó melegítést igényel. De aki igazán intenzíven akar futárkodásra, kiszállításra használni egy masszív, ütésre-vágásra tervezett elektromos városi autót, ebben a több százezer kilométeren át is gyengülés nélkül használható akkumulátoros csodabogárban nagyon izgalmas lehetőséget találhat az elektromos mobilitásba való becsatlakozásba!

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum