Milyen a jó használtautó-hirdetés?

használt autó hirdetés tippek hasznos

E cikk írásának pillanatában a netriskauto.hu-n 70 darab Suzuki Swiftet, 82 darab VW Passatot kínálnak eladásra. Hogyan lehet kiemelni egy ekkora tömegből az autónkat, ha korrekt módon, de gyorsan el szeretnénk adni?

Ebben a cikkben nem arról lesz szó, hogyan kenhetjük el az autó hibáit, hogyan hazudhatunk jobb állapotot, mint a valódi. Aki megtévesztő szándékkal balekot keres rozoga, értékén felül hirdetett használt autójára, nyugodtan használja a jól bevált fordulatokat a „garázsban tartott hölgytulaj”-tól a „megkímélt nyugdíjas svájci orvosházaspár”-ig. Sokan vannak viszont, akik tisztességes keretek között maradva keresnek reális áron vevőt autójukra. Nekik szeretnénk segíteni abban, hogy gyorsan megtalálják az új tulajdonost – egy jól szerkesztett hirdetés segítségével.

Jó és informatív képek

Egy kép állítólag többet mond ezer szónál, de egy jó hirdetéshez még ez sem elég. Legalább 4 képet érdemes készíteni. Ha az egyik oldalon fél-szemből, másik oldalon fél-hátulról lefotózzuk az autót, csinálunk egy képet a műszerfalról, egyet pedig az utastérről-ülésekről, akkor már adtunk annyi információt, ami minimálisan szükséges egy komoly szándékkal hirdetéseket böngésző vevőjelölt számára portékánk megmutatásához.

Ehhez jöhetnek még olyan képek, amik fontos részleteket mutatnak meg. Ha például a csomagtér remek állapotban van, a motortér tiszta, porszáraz, rendezett, azt is érdemes megmutatni. Illetve az ellenkező oldal: ha a kocsin olyan sérülés van, ami befolyásolja az értékét, arról sem árt feltenni egy őszinte képet, hiszen legkésőbb a megtekintéskor úgyis fény derül arra, mennyire vannak megpadkázva a felnik, mennyire nyomódott-rohadt a küszöb és így tovább.

Lényegre törő szöveg, benne valami plusz

A CsontiCar legendás vicces kisregényeivel úgysem lehet versenyre kelni, de szerintünk nem is érdemes. Hasznos viszont, ha van egy-két eredeti fordulat a szövegben és segít kiemelni autónkat a tömegből, ha olyan pozitív tulajdonságokat is megemlítünk, amit mások nem szoktak. Középtávú ingázásra használtuk a kocsit, nem nagyvárosi, rövidtávú utakra? Végig egy szervizbe hordtuk, ahol akár utána is kérdezhet a vevő az előéletének? Nem rúgták szét kisgyerekek a belsejét, szépek a kárpitok? Minden funkció működik a kocsin, hátsóablak-mosótól a fűtéskonzol-világítás összes rizsszem-izzójáig? Spéci, ritka gyári alufelnik vannak az autón? Különleges, szép fantázianevű az autó fényezése? Egy-két ilyen pozitív infó a legunalmasabb, legátlagosabb autótípusoknál segíthet a legtöbbet abban, hogy a hirdetések közt böngésző vevő felfigyeljen a mi autónkra és elkezdje furdalni oldalát a kíváncsiság iránta.

Árazás: ízlés szerint

Ha a kocsi nem valami ritka, érdekes példány, nem nagyon van más lehetősége az eladónak, mint megnézni a hirdetéseket és belőni saját autója árát oda, ahol a hasonló futásteljesítményű, korú és állapotú többi kocsi van. Ha nagyon gyorsan el szeretnénk adni a kocsit, a tuti a legolcsóbbnak lenni, tehát a 8 éves, 140 ezer km-t futott sérülésmentes kocsinkat a 7-9 éves, 100-150 ezres hibátlan autók közül a legolcsóbb alá árazni – legalább egy ezressel. Akár bele is írhatjuk a szövegbe: gyorsan el akarjuk adni a kocsit, ezért tudatosan olcsón kínáljuk. Ez szinte biztosan azonnali eladást jelent; persze némi veszteséggel az elérhető árhoz képest. A magyar üzleti kultúra ismeri az alkudozást a használtautó-vásárlásban, de akinek ez idegen, bátran kijelentheti a hirdetésben, hogy az ár fix, alkura nem hajlandó. Sokan viszont úgy adják meg az árat, hogy látszik rajta az alkukeret. Ha egy kocsit mondjuk 2.649.000 forintra tartanak, ott szinte biztos, hogy első körben a 49, második körben a 149 ezret el fogja engedni az eladó, mert valójában két és fél millióra tartja a kocsiját. Hogy akkor ennek a felülárazásnak mi értelme van? Nos: a vevők szeretik úgy érezni, hogy olcsóbban kapták meg az árut, a használt autót, mint amennyit valójába ér. A nyerés illúzióját adja meg egy ilyen kis alkulehetőség – és miért ne adnánk meg a vevőnek ezt az illúziót?

Email-cím is, telefonszám is!

Van, aki írásban, van, aki szóban kommunikál szívesebben. Adjuk meg a lehetőséget mindkét vevőtípusnak a komfortos kapcsolatfelvételre, szerepeljen email-cím és telefonszám is a hirdetésben. Ha az emailünket ritkán nézzük, telefonon pedig nem mindig vagyunk elérhetők, ezt is jelezzük a hirdetésben!

Alvázszám, rendszám megadása

Spórolhatunk egy kört a vevőnek, ha megadjuk ezeket az azonosítókat, így könnyen, gyorsan lekérdezheti a kocsiról az információkat a nyilvános adatbázisokból. Sokan takargatják a hirdetések fotóin az autójuk rendszámát – ennek semmi értelme vagy haszna nincs, viszont a türelmetlenebb autóvásárlókat elriasztjuk vele.

Futásteljesítmény, sérülések

Ez lesz az első két dolog, amire rákérdez a vevő, ha nem írtuk le a hirdetésben. Van értelme húzni az időt titkolózással?

Magunk hirdetjük az autónkat? Akkor írjuk oda!

Értéke van annak, ha egy használt autót közvetlenül a korábbi használójától vásárolhat meg az ember, így ne habozzunk feltüntetni a hirdetésben, hogy „Magánszemélytől”. Sok vásárló eleve kiszűri a kereskedőket, amikor a hirdetéseket böngészi, könnyítsük meg a dolgát ezzel az egy szóval a hirdetésben!

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum