A használtautó-piacon is egyre több elektromos autó bukkan fel, egyre vonzóbb (és egyre szélesebb kör számára elérhető) áron. Már a hárommilliós határt közelítik (felülről, persze) az 5-6-7 éves, gyakran igen alacsony, pár tízezer kilométeres futásteljesítményű villanyautók árai. A magyar és a nyugat-európai hirdetésekben pedig különösen csábítóak az elektromos Renault-k. Az egyszerű belső kialakítású, de nagyon cuki és jól használható Zoé kisautó, a tágas, hosszított tengelytávú elektromos Fluence ZE (Zero Emission) és az egyterű személyautó és kétszemélyes furgon kivitelben egyaránt elérhető Kangoo ZE igen csábító lehetőség a villanyra váltásra. Akár már 3,5-4 milliós áron kínálják őket, annyiért, mint hasonló futásteljesítményű, de jóval kisebb hatótávú és sokkal szűkebb belterű „belépő” villanyautókat, a Peugeot iOn-Citroën C-Zero-Mitsubishi i-MiEV triót a hirdetési oldalakon.
Sokan nem tudják, de ezek között a hirdetések között igen sok a csapda. A nyugat-európai piacokon a Renault jellemzően olyan konstrukcióban árulta (és árulja ma is) új elektromos autóit, melyben az akkumulátor nem számít bele az autó vételárába, hanem a vevőnek ezt a nem elhanyagolható fontosságú alkatrészt (amely az autó árának akár a felét teszi ki) bérleti konstrukcióban, havi részletekben fizeti. Ilyenkor általában egy bankot is bevonnak az üzletbe, tehát az akkumulátor nem is a vevőé és nem is a Renault-é, hanem egy pénzintézeté.
Vannak viszont olyan csúf, gonosz emberek, akik lelkifurdalás nélkül eladják ezeket a kocsikat például olyan kelet-európai piacokra, ahol nem sokat tudnak ezekről a dolgokról az emberek. Minden elektromos Renault-ban van egy SIM-kártya, a kocsi ezen keresztül folyamatosan kommunikál a Renault-központtal. Ha ezt a kártyát eltávolítják, az autó mozgásképes marad és akár el is lehet adni - de előbb-utóbb eljön az az idő, például egy szervizlátogatás, amikor muszáj megint online kapcsolatba hozni az autót. Ilyenkor szokott előfordulni az a kellemetlen eset, hogy a központ azonnal letiltja a kocsi elektronikáját, és a Zoé, Fluence vagy Kangoo ZE nem mozdul többé, amíg valaki nem rendezi az akkumulátor-tulajdonos bank felé a felgyülemlett hátralékot.
Ettől persze még ezek a kocsik remek termékek és kiváló elektromos autók, karbantartás-igényükre és fenntartásukra ugyanaz az igénytelenség jellemző, mint a többi villanyautóéra. Meg lehet őket venni különösebb kockázat nélkül használtan is, de erősen javallott lekérdezni a kiszemelt autó státuszát, az akku tulajdoni viszonyát valamelyik Renault-kereskedésben!