Ezektől az öt-tíz éves kocsiktól lehet a leghosszabb élettartamra számítani

autóvásárlás várható élettartam ár-érték arány

Egy amerikai statisztika megmutatja, melyek azok az autók, amelyeket már viszonylag olcsón meg lehet venni, de várhatóan még nagyon hosszú ideig lehet őket használni.

Az iSeeCars.com amerikai autópiaci elemző és autóvásárlási tanácsadó oldal mintegy kétmillió autós adatbázisra támaszkodva érdekes statisztikát készített arról, melyik modellekkel jár legjobban az ember, ha viszonylag olcsón akar még sokáig üzemképes, öt vagy tíz év körüli korú kocsit vásárolni. A kimutatásban ugyan sok az amerikai piacos, nálunk nem vagy csak alig ismert modell, de az adatok így is hasznosak lehetnek az európai autóvásárlók számára is.

Az átlagos eladási árakat az átlagos várható élettartammal, a még megtehető mérföldekkel arányosítva a tanulmány szerint az ár-érték arány tízéves bajnoka a Chevrolet Impala, egy nálunk hivatalosan sosem forgalmazott, öt méternél hosszabb klasszikus amerikai full-size szedán. A második helyezettet viszont már mi is jól ismerjük: ez a Toyota Prius, amely ugyan nincs a legolcsóbban megvehető használt kocsik között, viszont a mezőny legjobbja a várható futásteljesítmény tekintetében. Egy átlagos amerikai tízéves, harmadik generációs Prius számára még hátra van a teljes várható futásteljesítmény több mint fele! Tízéves korukban ezektől a kocsiktól átlagban még 130 ezer mérföld, 210 ezer kilométert megtételére lehet számítani, összességében pedig az átlagosan elvárható élettartamot illetően 250 ezer mérfölddel, több mint 405 ezer kilométerrel lehet kalkulálni.

A listában tovább haladva az amerikai Honda Civic Coupé, a Kia Sedona kisbusz és a Toyota Avalon szintén érdektelen a mi piacunkat illetően, viszont a Honda Fitet mi is ismerjük - igaz, mi Jazz néven. A kicsi, de remekül variálható belterű egyterűt tízéves korában megvásárolva átlagosan még jó 110 ezer mérföld (177 ezer kilométer) futásra lehet tervezni.

Az amerikai Honda Accord neve a listában a mi számunkra megint csak arra jó, hogy a márka iránti bizalmat növelje, nálunk ezt a kocsit nem árulták. Viszont a Ford Fusion már nekünk is érdekes, hiszen ezt a modellt mi is ismerjük, Mondeo néven. A statisztikával viszont érdemes csínján bánni, hiszen Amerikában ez a kocsi szinte kizárólag benzinmotorral fut az utakon, nálunk pedig a kínálat nagy részét a dízelek adják. Akárhogy is, a statisztikák szerint 201 ezer mérföld, 323 ezer várható élettartam nem néz ki rosszul; ne feledjük, ez átlagos érték, nem a várható maximum!

A hatalmas, tágas családi busz, a nálunk Lancia Voyagerként is ismert Chrysler Voyager/Dodge Caravan is fitt állapotban szokta megélni a tizedik évét. Egy átlagos amerikai Voyager körülbelül 336 ezer kilométerrel az órában szokta befejezni földi pályafutását. Érdekes lehet még számunkra a listából a szürkeimportban hozzánk is nagy számban elkerült Toyota Camry hibrid, a Mazda 6 és Toyota Corolla. Utóbbiak ugyan amerikai változatukban mások, mint ahogy mi ismerjük őket, mégis mindkettő világmodell, tehát számíthatunk az európai verzió tartósságára is.

Az ötéves autók között az iSeeCars szerint a Honda Fit/Jazz kínálja a legjobb ár-érték arányú kilométereket a kocsi hátralévő, várhatóan igen hosszú életét tekintve, de a Toyota Prius, Corolla és Camry, valamint megint csak a Ford Fusion/Mondeo is kiválóan ötvözi a jó árat és a magas várható élettartamot. Ezek az információk a mi számunkra azonban már végképp csak a megbízhatóságra vonatkozó iránymutatásnak jók, hiszen míg ezek a kocsik az amerikai autópiac olcsóbb tömegautói közé tartoznak, nálunk a Jazz a maga kategóriájában kimondottan drága kiskocsi, de az európai kínálatban a felsorolt Toyotáknál is bőven találni hasonló méretű, talán nem olyan tartós, de összességében gazdaságilag mégiscsak jobb üzletnek tekinthető, lényegesen olcsóbb modelleket.

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum