Magazin

Kell félnünk az automata váltós használt autótól?

használt autó automata hasznos

Az automatáktól való ódzkodás eredete talán azokra az időkre vezethető vissza, amikor a KGST-érában a hazai piacon még csak kézi váltós autók voltak, a nyugatról hozzánk került használt automata kocsik váltójával pedig, ha valami probléma akadt, senki nem nagyon tudott kezdeni semmit. Pedig ma már egyáltalán nem ritkaság és nem is mindig luxus az automata. Vannak típusok, motorváltozatok még tömegmodellek esetében is, amelyek soha nem is készültek manuális váltóval. Maga a kifejezés pedig már régen nem egy műszaki megoldást jelent; automata váltóból sokféle van, ezek pedig konstrukciójuktól és az adott típustól függően különböző műszaki kockázatot jelentenek a használtautó-vásárlásnál.

Elég betartani a gyári olajcsere-periódust vagy érdemes gyakrabban cserélni?

olajcsere karbantartás szerviz élettartam hasznos

A motorolaj cseréjének ideális gyakorisága ősrégi hitvita az autósok körében. Ezzel nem is lenne baj, ha legalább az autógyártók karbantartási előírásában meg lehetne bízni. De sajnos ez nem igazán lehetséges, amióta a gyártóknál marketing-kérdéssé vált ez a paraméter. A múlt század végefelé a korábban általános 10.000 kilométer a benzineseknél és az 5(!)-7500 kilométer a dízeleknél elkezdett felkúszni 15, 20, 30, extrém esetekben akár 50 ezer kilométerre is. Hogyan lehetséges ez? Ennyivel jobbak lettek a motorok? Ennyivel tartósabbak az olajok?

Használt luxusautók: mennyiért lehet beülni egy Rollsba, Bentley-be?

használt autó luxus prémium Rolls Royce Bentley

A prémium kategória feletti luxusmárkák nagy túraautói ritka veteránként, évtizedekkel gyártásuk után gyakran még sokkalta értékesebbek, mint új korukban voltak. De vajon az egyszerűbb, nagyobb példányszámban készült modellek mennyire válnak elérhetővé az évek múlásával?

Egy magazin visszahívási akciókat kezdeményezett autós megbízhatósági kutatása eredményei alapján

típushiba visszahívás hasznos

Az autóiparban gyakoriak a visszahívási akciók, vagyis azok az esetek, amikor a gyártó rendkívüli szervizlátogatásra kéri be akár a hivatalos garanciaidőn túlfutott autóit. Ezeket a visszahívásokat rendszerint a már jó ideje nagy sorozatban gyártott autók körében előfordult típushibák, elsősorban persze az üzembiztonságot veszélyeztető hibák észlelése nyomán kezdeményezik maguk a gyártók. Olyan esetre is volt már példa, amikor egy beszállító termékének hibája miatt több gyártót, több márkát is érintett a visszahívási akció. (Különösen emlékezetes a közelmúltból a Takata légzsákgyártó cég hibás termékei miatti tízmilliós nagyságrendű visszahívás-sorozat.)

Egy tipikus magyar használtautó motorjának halála

használt autó motorhiba esettanulmány hasznos

Az egyik legnépszerűbb típus, az egyik legnépszerűbb motor, első hazai tulajtól, leellenőrizhető előélettel - és mégis motorcserére került sor, alig egy évvel a vásárlás után.

Lakóautó a használtpiacról: mennyibe kerül, kinek éri meg?

lakóautó kemping hasznos

A lakóautó kétségkívül a legelegánsabb és legkönnyedebb módja a kempingezésnek. Nem kell sátorállítással és bontással vacakolni, nem kell betartani a vontatott lakókocsikra vonatkozó lehetetlenül szigorú korlátozásokat (70 km/h országúton, 80 autópályán!). A legtöbb lakóautó simán vezethető B kategóriás jogosítvánnyal, hiszen technikailag egy 3,5 tonna össztömeg alatti személyautónak minősül, a család pedig, akárhol is áll meg vele, nagyjából már le is táborozott. Megérkeztünk a vízpartra vagy a hegyi falucskába és ki se kell szállni a kocsiból, máris ott vagyunk a nappaliban, konyhában, fürdőszobában, étkezőben; minden holmink elérhető közelségben egy szekrényben. Nem kell cipekedni, pakolni, bőröndöket nyitogatni.

Drágulnak az új autók, tovább dübörög a használtpiac

autópiac áremelkedés hasznos

Nem csak érzékcsalódás: valóban durván drágulni kezdtek az új kocsik, nemcsak nálunk, hanem az egész európai piacon.

Extraszolgáltatások a használtautó-piacon

használt autó kereskedés szolgáltatás állapotfelmérés garancia

Kereskedői garancia, aktív oxigénes fertőtlenítés, állapotfelmérés, kiszállítás próbaútra: sok mindennel keresik a vevők kegyeit a kereskedők.

Használt autó céges flottából: szabad ilyet venni?

használt autó cégautó flotta hasznos

A használtautó-piac legjobb vételei mindig az első tulajdonos által eladása kínált, részletesen dokumentált előéletű, megbízhatóan szervizelt, fiatal autók. És ezzel meg is válaszoltuk a címbeni kérdést, hiszen a vállalati flottákból kiöregedő kocsik legnagyobb többsége pontosan ilyen; egy tulajdonosa volt, a lízing- vagy bérleti szerződés értelmében vitték mindig pontosan a márkaszervizbe inspekcióra vagy javításra, dokumentációjuk pedig alaposabb, mint bármilyen magánautóé.

A parkolás bajnokai: városi apróságok a használtautó-piacról

használt autó kisautó miniautó takarékos bevásárló autó

A hazai piacon jellemző a "minél kevesebb pénzért minél több autót" szemlélet: szeretünk a szükségesnél nagyobb kocsikkal járni. De azért az elsősorban városi, főleg fővárosi használatra mégis sokan keresnek kifejezetten kicsi kocsit. A milliós lélektani határ alatt, de azért még nem a párszázezres, bontás előtti kategóriában autót keresők vagy második autót, bevásárlóautó autót nézők számára fontosabb a könnyű kezelhetőség, a stresszmentes parkolás, mint a méret és a tömeg.

Érdekes új modellek a konnektoros hibrid kínálatban a használtpiacon

használt autó plug-in hibrid hasznos

A hazai használtautó-kínálatban egyre bővül a zöld rendszámozható autók listája, benne a tisztán elektromos kocsik mellett számos, a hazai, jellemzően egyautós használati modellhez jobban passzoló konnektoros hibrid modellel. Újabb és újabb modellek kopnak ki a nyugat-európai céges lízingszerződésekből és egyre bátrabb a másodpiaci amerikai autóimport is, amely olyan kocsikat hoz el a magyar vevőknek, amelyeket Európában soha nem kínáltak új autóként. Utóbbiak közül mutatunk be most három érdekes autót.

TCO-szemlélet az autóvásárlásban

TCO fenntartási költségek kalkuláció hasznos

Az autókereskedők tudják: a legtöbb magánügyfél számára az autóvásárlás elsősorban érzelmi kérdés. Nem is csoda, hiszen senkinek sem mindegy, milyen környezetben, milyen hangulatú utastérben, saját magáról milyen üzenetet sugározva autózik majd az elkövetkező években.

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum