Magazin

Amikor veszünk egy használt autót, előfizetést is kell vennünk hozzá?

online szolgáltatások fedélzeti mobil előfizetés

A mai használtautó-piac nem kis részét már olyan kocsik teszik ki, amelyekhez megfelelő előfizetés birtokában online szolgáltatások is elérhetők. Érdemes nemcsak megvenni az autót, hanem előfizetni ezekre a dolgokra is?

Most jó használt Renault Zoét venni Magyarországon, de oda kell figyelni arra, hogy mit is veszünk

Renault Zoe elektromos autó elérhető ár

A kis francia villanyautó nagy mennyiségben és egyre jobb áron érkezik a hazai használtautó-piacra. Sok magyar autós számára válik mostanában ez az egyre elérhetőbb, egyszerű kialakítású, de csinos és jól használható kiskocsi az első valódi racionális lehetőséggé az elektromos autózásra váltáshoz.

Ha autó és november, akkor - téligumi!

téli gumi megfelelő tapadás útviszonyok

A klímaváltozás ugyan lassan mintha eltüntetné az életünkből a telet, de a meleg október ne csapjon be senkit! Legkésőbb az ősz végén érdemes ellenőrizni és biztosítani az autó hidegebb, csapadékosabb időben is megfelelő tapadását az úton.

15,6 év a magyar autók átlagéletkora. De tényleg akkora baj ez?

átlagéletkor magyar autók korszerűség

A 2008-as gazdasági válság óta folyamatosan növekszik a magyar személyautópark átlagéletkora. Akkor még 10,4 éves volt az Átlagos Magyar Autó, ma 15,6. Ugyanakkor egyáltalán nem biztos, hogy egy 2008-as tíz és fél éves autóban boldogabbak tudtunk lenni, mint amennyire azok lehetünk egy mai csaknem 16 évesben.

Kicsi, olcsó, városi villanyautó - melyik a legjobb választás?

villanyautó városi közlekedés kedvező ár

Az elsősorban városi-elővárosi használatra, napi szaladgálásra való kis villanyautók már néhány millió forinttól elérhetők szinte újszerű állapotban a használtpiacon. De melyik a legjobb?

Tényleg vannak márkák, modellek, amelyekkel nagyobb a baleseti kockázat?

baleset statisztika műszaki állapot

Az autóipari elemzők időről időre meglepő statisztikákat adnak ki azzal kapcsolatban, hogy mely márkával, mely modellel történik az átlagosnál több baleset. Érdemes ezeket a statisztikákat komolyan venni?

Érdemes még nagy motorban gondolkodni?

downsizing nagy motor méretcsökkenés

A downsizing, az autók motorjának méretcsökkentése mára oda jutott, hogy sok nagytestű autótípust akkor se vehetünk meg nagy motorral, ha akarjuk. De akarjuk-e?

Kaotikus árviszonyok a használtautó-piacon

árviszonyok autógyártás infláció

A koronavírus-világjárványt követő autóipari gyártási fennakadások elmúltak, az új autók olcsóbbak lettek, a használtautó-piac kínálati oldala pedig nehézkesen reagálja le ezeket a változásokat.

Prémiumautók, nem prémium áron

prémium autó kedvező ár presztízsautó

A tömeggyártók időről időre megpróbálják a lehetetlent: kommersz márka neve alatt presztízsautót gyártani és eladni. Az üzleti kudarc ilyenkor szinte garantált, viszont érdekes, izgalmas, használtan kiemelkedően jó ár-érték arányt képviselő kocsik születnek ezekből a kísérletekből.

Idősebb kocsi kevesebb kilométerrel vagy fiatalabb, nagy futásteljesítménnyel, ugyanannyi pénzért?

futásteljesítmény autóéletkor használtautó

A jó állapotú használt autók árát alapvetően két tényező befolyásolja: mennyi idős a kocsi, illetve hány kilométert mentek már vele. Melyik faktor miért fontos, fontosabb-e az egyik, mint a másik?

Az utolsó szoci autók

szoci autó Lada 1980-90

A KGST autóiparának utolsó modelljei az őket létrehozó gazdasági-politikai rendszert is túlélték. Néhány példányuk még ma is része a hazai használtautó-kínálatnak.

Facelift előtt, facelift után: használtan mi a különbség?

facelift modellfrissítés termékéletciklus

Általában az egyes modellek termékéletciklusának felénél végzi el a gyártó a típuson az úgynevezett ráncfelvarrást, faceliftet vagy modellfrissítést. Van ennek a változásnak jelentősége később, a használtpiacon?

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum