Magazin

Mennyire lehet bízni egy használt elektromos autó akkumulátorában?

használt autó hibrid elektromos plug-in akkumulátor

Az elektromos autózás legnagyobb sötét lova az akkumulátorok tartósságának kérdése. A hagyományos technikánál se lehet egyértelműen meghatározni, hogy hány kilométert, hány évet fognak kibírni a legdrágább fődarabok (a motor, a váltó), a kopás, az elhasználódás nagyban függ a karbantartástól és a használat módjától. Csak hát ezt már egyrészt megszoktuk, másrészt ha be is áll egy motor, tönkre is megy egy automata váltó, ott a lehetőség a cserére egy bontóból, belátható költségek mellett.

Megvettem a kocsit, mit nézzek meg a gumiján?

használt autó gumi keréktárcsa felni hasznos

A használtautó-vásárlás során általában sokadrangú kérdés, hogy milyen a gumi a kocsin. A hazai jármű-adásvételi kultúrában nem szerepel, hogy milyen kerekekkel illik átadni a járművet az új vevőnek. Épp ezért a legritkább esetben jár a kocsihoz egy extra felnigarnitúra, rajta az épp nem aktuális évszak abroncsaival, hiszen a négy másik kereket el lehet adni az interneten külön is. (Németországban, Ausztriában vásárolt kocsinál szinte triviális dolog, hogy ott a négy téli vagy nyári gumival szerelt váltófelni a csomagtartóban.)

A legmegbízhatóbb használt autók

használt autó WhatCar megbízhatóság japán

A brit WhatCar? magazin idén is elkészítette nagyszabású felmérését az egyes autótípusok megbízhatóságára vonatkozólag. Az élen nincs meglepetés, három japán kocsi nyerte a megmérettetést, közülük is egy Toyota és egy Lexus továbbra is a műfaj bajnoka.

Bőrülés a használt autóban: ódzkodjunk tőle vagy örüljünk neki?

használt autó bőrülés bőrkárpit

A bőrkárpitozás egy autóban egyfelől hagyományosan a luxus, a prémium hangulat tipikus kifejeződése, másfelől viszont eredeti, ősi formájában nagyon is praktikus dolog. Hiszen a teli bőr könnyen tisztítható, tisztán tartható felületeket jelent a nedves szennyeződést egy pillanat alatt örökre beszívó textillel szemben. (Ezt a szuperképességet aztán az idők során a gyártók ügyesen felülírták például a szellőztetett ülések lyuggatott bőrhuzatával, amin a nedvesség nem csak a szivacs alapot itathatja át, hanem még elektromos berendezéseket is tönkretehet.)

A legtutibb családi autók a használtpiacon: nagy egyterűek

használt autó egyterű MPV minivan

Európában a mamuthoz hasonlóan gyakorlatilag kihaltak az autóipar legcsaládbarátabb autói, a nagy MPV-k. A SUV- és crossover-láz elsöpörte ezt a műfajt, már csak a középkategóriás buszlimuzinból tarja magát egy-két modell az új autók piacán (Ford Galaxy, Seat Alhambra, VW Sharan, Citroen Grand C4 SpaceTourer).

Különböző generációk egyidősen: megéri a régebbi?

használt autó modellváltás árváltozás hasznos

Érdekesen alakul a használt autók ára illetve az egyes modellek értékvesztése a generációs évfordulókon. A frissebb modell persze mindig vonzóbb lehetőség, de ha megnézzük, mennyivel olcsóbban meg lehet kapni ugyanannyi idősen a régebbi, műszakilag akár az újjal közel azonos, gyakran pontosan ugyanazzal a motorral szerelt modellt, kiderül, hogy érdemes lehet elgondolkodni azon, kell-e nekünk tényleg az újabb generációs változat. De azért nem minden kategóriában igaz, hogy a régebbi olcsóbb.

Komoly gondok vannak az autók műszaki vizsgáztatásával

használt autó műszaki vizsga hasznos

Egy kicsit összecsapni látszanak a hullámok a hazai, elsősorban a budapesti műszaki vizsgáztatási rendszer felett.

Kell-e félnünk a DPF-regenerálófolyadékos dízelektől?

használt autó dízel részecskeszűrő DPF FAP hasznos

Az Európai Unió évtizedek óta folyamatosan szigorodó környezetvédelmi előírásait az autógyártók változatos műszaki megoldásokkal igyekeznek teljesíteni. Ezek a megoldások az új autókban még remekül működnek, de aztán telik az idő, az autó kifut a garanciális időszakból, lanyhul a karbantartási fegyelem, öregszik a technika, a kocsi átkerül a márkaszervizekből a típust esetleg kevésbé ismerő szerelők kezébe, az egykori emissziócsökkentési rendszer pedig drága hibákat generálni képes problémaforrássá válhat.

Kell félnünk az automata váltós használt autótól?

használt autó automata hasznos

Az automatáktól való ódzkodás eredete talán azokra az időkre vezethető vissza, amikor a KGST-érában a hazai piacon még csak kézi váltós autók voltak, a nyugatról hozzánk került használt automata kocsik váltójával pedig, ha valami probléma akadt, senki nem nagyon tudott kezdeni semmit. Pedig ma már egyáltalán nem ritkaság és nem is mindig luxus az automata.

Elég betartani a gyári olajcsere-periódust vagy érdemes gyakrabban cserélni?

olajcsere karbantartás szerviz élettartam hasznos

A motorolaj cseréjének ideális gyakorisága ősrégi hitvita az autósok körében. Ezzel nem is lenne baj, ha legalább az autógyártók karbantartási előírásában meg lehetne bízni. De sajnos ez nem igazán lehetséges, amióta a gyártóknál marketing-kérdéssé vált ez a paraméter. A múlt század végefelé a korábban általános 10.000 kilométer a benzineseknél és az 5(!)-7500 kilométer a dízeleknél elkezdett felkúszni 15, 20, 30, extrém esetekben akár 50 ezer kilométerre is. Hogyan lehetséges ez? Ennyivel jobbak lettek a motorok? Ennyivel tartósabbak az olajok?

Használt luxusautók: mennyiért lehet beülni egy Rollsba, Bentley-be?

használt autó luxus prémium Rolls Royce Bentley

A prémium kategória feletti luxusmárkák nagy túraautói ritka veteránként, évtizedekkel gyártásuk után gyakran még sokkalta értékesebbek, mint új korukban voltak. De vajon az egyszerűbb, nagyobb példányszámban készült modellek mennyire válnak elérhetővé az évek múlásával?

Egy magazin visszahívási akciókat kezdeményezett autós megbízhatósági kutatása eredményei alapján

típushiba visszahívás hasznos

Az autóiparban gyakoriak a visszahívási akciók, vagyis azok az esetek, amikor a gyártó rendkívüli szervizlátogatásra kéri be akár a hivatalos garanciaidőn túlfutott autóit. Ezeket a visszahívásokat rendszerint a már jó ideje nagy sorozatban gyártott autók körében előfordult típushibák, elsősorban persze az üzembiztonságot veszélyeztető hibák észlelése nyomán kezdeményezik maguk a gyártók.

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum